Moderne & Classic Design Møbler
Forsendelse inden for 72 timer
5 stjernede anmeldelser
handel kunder

Vilkår & betingelser

Vilkår & betingelser til et lykkeligt ægteskab

Om os

Disse vilkår og betingelser gælder for brugen af www.cultfurniture.dk. Ved at besøge denne hjemmeside accepterer du at være bundet af disse vilkår og betingelser.

Vores kontaktoplysninger er som følger:

Email: info@cultfurniture.com
Telefonnummer: 0208 185 6960
Adresse: Cult Furniture
811-813 Wandsworth Road
London SW8 3JH

Udtrykket 'Cult Furniture' eller 'os' eller 'vi' henviser til ejeren af hjemmesiden www.cultfurniture.dk, hvis registrerede kontor er BEACON HOUSE, SOUTH ROAD, WEYBRIDGE SURREY, KT13 9DZ. Hjemmesiden ejes og vedligeholdes af Cult Furniture Ltd. Udtrykket 'du' refererer til brugeren af hjemmesiden. Ved at tilgå eller bruge www.cultfurniture.com accepterer du betingelserne af Cult Furniture Ltd. privatpolitikken, som anført nedenfor. Hvis du ikke accepterer disse vilkår, bedes du ikke gå ind på eller bruge denne hjemmeside.

Registreret i Storbritannien med registreringsnummer 7415993. Vores vilkår og betingelser blev opdateret d. 19. maj, 2015.

Grundlag for salg

Denne hjemmeside tilbyder information om vores produkter og muligheden for at bestille sådanne produkter. Bestillingen vil finde sted, når vi bekræfter din bestilling via email, medmindre du annullerer bestillingen i henhold til vores vilkår som nedenfor, eller hvis vi ikke accepterer det eller senere annullere bestillingen i henhold til vores nedenstående vilkår. Medmindre andet er angivet, kan kun en rabatpris anvendes pr. indkøbskurv.

Når du har besluttet dig for et produkt, skal du vælge farve, størrelse og antal. Klik derefter på føj til indkøbskurv og følg trinene til betaling. Du bør tjekke dine bestillingsoplysninger på hvert trin i bestillingsprocessen for at sikre, at der er ingen fejl. Bemærk, at hvis du betaler via bankoverførsel, vil vi kun afsende produkterne, når pengene er til at finde på vores konto.

Vi forbeholder os retten til ikke at acceptere eller annullere din bestilling, hvis en af følgende er gældende:

  • Vi har ikke været i stand til at behandle din betaling, eller en bank eller butik senere annullerer betalingen
  • Betaling er foretaget svigagtigt eller med ulovlige midler
  • Produkterne er ikke tilgængelige i vores lager
  • Produkterne er ikke længere tilgængelige fra producenten
  • Vi har lavet en fejl i prisfastsættelsen eller produktbeskrivelsen
  • Vi leverer ikke til din adresse

I tilfælde af, at din betaling er modtaget delvis eller helt, som derefter bliver annulleret, vil du blive refunderet gennem den samme metode (og i givet fald til det samme debit/kreditkort).

Vi gør alt for at sikre, at priserne er nøjagtige, når du afgiver din bestilling. Hvis der inden for 14 dage efter modtagelsen af dit produkt(er) er en fejl i prissætningen for alle eller en del af de produkter, som du har bestilt, vil vi give dig besked så hurtigt som muligt, og give dig mulighed for at:

  • Placere en ny bestilling til den rigtige pris for det forkerte prissatte produkt;
  • Annullering af din bestilling for det forkerte prissatte produkt; eller
  • Annullering af hele din bestilling

Discounts på forudbestillinger ændres ikke, hvis en bestilling er forsinket.

Grundlag for salg

Under den kommercielle brugsgaranti vil et produkt(er) leveret af Cult Furniture Ltd, som ikke bruges udelukkende i et privat miljø omfattes ikke af nogen garanti.

Enhver garanti vil være ugyldigt i tilfælde af at et købt produkt bruges i et kommercielt eller offentligt miljø, uanset om de var købt for at blive brugt i et privat miljø eller bruges i virkeligheden som sådan.

Med Furniture produkter, der leveres til et land inden for EU, tilbyder vi en 24 måneders garanti fra leveringsdatoen for produkterne.

Tilbehør og gaveartikler såsom elpærer, puder osv. er ikke omfattet af denne garanti, men vi tilbyder 30 dages garanti på alle produkter, der er ikke egnet til formålet.

Du vil eje produkterne, når vi har modtaget hele betalingen. Vi tilbyder ikke nogen kreditfaciliteter i øjeblikket. Vi vil udstede en kvittering, når du har afgivet din bestilling.

Formår vi ikke at håndhæve disse vilkår og betingelser, vil det ikke påvirke vores ret til at håndhæve resten af disse vilkår og betingelser. Selskabet er berettiget til at ændre deres vilkår og betingelser, men sådanne ændringer påvirker ikke kontrakter, der allerede er blevet oprettet.

Disse vilkår og betingelser er underlagt den britiske lovgivning.

Levering

Dine produkter vil blive leveret af en uafhængig fragtservice. Den forventede leveringstid er normalt vist på vores hjemmeside i dage eller uger. Dette er kun vejledende og kan variere afhængigt af mange faktorer. Når produkter er på lager eller midlertidigt utilgængeligt, vil vi rådgive dig om forløbet af din bestilling og en forventet leveringsdato hurtigst muligt. Vi accepterer ikke ansvaret for forsinkelser, der påføres af den uafhængige fragtservice.

Når dine produkter er afsendt, vil vi sende dig et sporingsnummer via email aftenen før leveringen. Vores fragtservice vil kontakte dig igen om morgenen på leveringsdagen, så du kan følge din bestilling med fragtservicen. Hvis du ikke modtager et sporingsnummer inden 3 dage, skal du kontakte os.

Du skal informere os om den manglende levering inden for 7 dage efter denne bekræftelse, således at vi kan sikre, at produkterne når til dig hurtigst muligt. Vi vil ikke blive holdt ansvarlig for varer, der er leveret efter 14 dage, hvis du ikke har informeret os om deres manglende levering.

Alle store produkter blev reserveret til levering på forhånd, hvor kunden vil være underlagt en £49 leveringsgebyr, hvis leveringen mislykkes på grund af, at kunden ikke kontaktes, når leveringen finder sted. 

For at undgå at blive skuffet, anmoder vi om, at du tjekke dimensionerne af din indgangspunkterne for din ønskede placering, før du bestiller store produkter, og det er altid en god idé at bestille en prøve før du bestiller store mængder. Dimensionerne for vores produkter er til at finde på de enkelte produktsider.

Vores fragtservice tilbyder et maksimum på to leveringsforsøg. Hvis du ikke er tilgængelig, vil de som regel efterlade en note. I dette tilfælde skal du lave en ny aftale med fragtservicen. Hvis levering mislykkes igen fordi inden var tilgængelig til at acceptere det, eller du har fået leveret produktet til en forkert leveringsadresse, vil du blive opkrævet for tilbageleveringen, selv om levering oprindeligt blev tilbudt gratis eller til en nedsat pris.

Leveringsadresser ved betalingsøjeblikket er de adresser, som vi vil bruge som standard. Det er kundens ansvar at give den korrekte leveringsadresse ved betalingen. Hvis du har brug at ændre din leveringsadresse, efter du har bestilt, skal du sende os en mail hurtigst muligt. Vi vil gøre vores bedste for at ændre adressen, men det kan ikke garanteres.

Efter betalingen er andre ændringer på bestillingen begrænset og måske ikke muligt. Du er forpligtet til at anmode om dette via email, og vi vil gøre vores bedste for at behandle dem.

Store bestillinger kan sendes med palle og ikke af en fragtservice, og dette vil afhænge af leveringsadresse og det bestilte antal.

Tillad 7 arbejdsdage for levering af bestillinger af 20 produkter eller mere i Storbritannien og 14 arbejdsdage for levering udenfor Storbritannien.

Vi vil give dig besked, når din bestilling er klar til forsendelse og levering. Hvis bestillingen er blevet sendt tilbage til os på grund af uden vores herredømme (utilstrækkelige adresseoplysninger, eller pga. at du ikke har været tilgængelig) kan du blive opkrævet for en genlevering. Vi vil kontakte dig, hvis din bestilling er blevet returneret til os. Hvis du undlader at reagere inden for 7 arbejdsdage, kan vi returnere din bestilling tilbage til lageret og refundere dig beløbet, undtagen leveringsgebyret.

Bemærk at vi kun kan forsinke leveringen af din bestilling i op til 14 dage. Sørg for at have foretaget andre opbevaringsaftaler, hvis du ikke er klar til levering inden for denne tidsramme.

Pris & betaling

Leveringsomkostninger vil blive vist på bestillingstidspunktet, og vi forsøger at give en præcis prisfastsættelse for dette. Dog forbeholder vi os retten til at ændre leveringsomkostninger eller produktprissætningen efter din online bestilling, hvis vi opdager en fejl i vores priser, hvis vi ikke leverer til dit område, eller hvis andre oplysninger kommer frem i lyset, der vil påvirke vores leveringsomkostninger. Du vil selvfølgelig blive informeret under sådanne omstændigheder.

Vi accepterer kun følgende betalingsmetoder, kreditkort (Visa, MasterCard eller debitkort), eller bankoverførsler til vores konto. Vi accepterer ikke American Express. De fleste produkter er på lager og afsendes straks, og derfor er en fuld betaling nødvendig på salgstidspunktet.

Hvis du er momsregistreret og ligger uden for EU, kan vi fratrække britisk moms hvilket giver dig mere end 20% rabat på vores priser!

For at kvalificere dig til momsfritagelse skal du enten:

  • Være en momsregistreret virksomhed inden for den EU (undtagen Storbritannien, Frankrig & Tyskland). Faktureringsadressen skal svare til den adresse, hvor CVR-nummeret er registreret. Eller produktet skal være afsendt uden for den EU (fx Norge, Schweiz)
  • For at være momsfritaget skal du registrere og kontrollere dit momsnummer online, før du placerer din bestilling. Kontroller, at du er logget ind på din konto, før du forsøger at købe produkter online. Når du har tilføjet produkter til kurven, kan du dobbelttjekke prisen, at den ikke inkluderer moms, før du betaler.

Desværre tilbyder vi ikke momsrefusion på bestillinger, der allerede er betalt for, så sørg for at dine betalingsoplysninger er korrekte, før du betaler.

Vores politik for returret og refusioner

I tilfælde af, at din betaling er modtaget delvis eller helt, som derefter bliver annulleret, vil du blive refunderet gennem den samme metode (og i givet fald til det samme debit/kreditkort)

Hvis du ønsker at returnere eller bytte dit køb, skal du underrette os senest 30 dage efter modtagelsen via email. Bemærk venligst, at vi ikke tilbyder en gratis returservice, så du er forpligtet til at betale for transport af eventuelle uønskede produkter. Returneringer fra Storbritannien koster £9,95 pr. boks eller udskiftning. Hvis du returnerer et produkt uden for Storbritannien, så er du forpligtet til at betale for returneringen.

Kontakt os for afsenderadressen, og sørg for at medtage dine ordredetaljer med pakken, da vi ellers ikke kan behandle de returnerede varer.

Før du returnerer dit køb, skal du sikre, at produkterne er i samme stand, som de oprindeligt blev sendt. Uønskede varer skal returneres i dens originalpakning, som omfatter den oprindelige, umærkede og ubeskadigede emballage. Tjek venligst dine varer omhyggeligt, før du smider emballagen ud, da vi ikke kan tage imod produkter, som ikke bliver sendt i deres emballage. Hvis du ikke opbevarer emballagen, så er det dit ansvar at sørge for, at produkterne bliver genindpakket, da vi giver ikke tilbyder ekstra kasser. Produkterne må ikke have været brugt eller samlet på nogen måde. Bemærk at vi kun vil forsøge at indsamle produkter to gange. Hvis du går glip af begge forsøg, vil det være dit ansvar at arrangere at få produktet leveret.

Vi kan ikke tage ansvar for produkter, der er blevet væk eller beskadiget under en forsendelse tilbage til os. Hvis returnerer dit produkt via mail, anbefaler vi, at du får et bevis for porto.

Cult Furniture Ltd forbeholder sig ret til at afvise en tilbagebetaling på et produkt, hvis det ikke kan sælges igen.

Når vi har godkendt tilstanden af dit produkt, vil refusionen ske inden for 28 arbejdsdage. Vi refunderer ikke de oprindelige leveringsomkostninger.

  • Returneringer uden for Storbritannien

Cult Furniture kan ikke arrangere forsendelser af uønskede eller defekte produkter uden for Storbritannien.

Når vi har modtaget produkterne, vil vi udstede en ombytning eller fuld refusion, herunder ekstra leveringsomkostninger.

Vi dækker ikke leveringsomkostningerne for produkter, der returneres uønsket.

  • Beskadigede, defekte eller forkerte produkter

Undersøg omhyggeligt dine pakker, når de ankommer. Hvis emballagen er beskadiget eller åbnet, bedes du markere følgeseddelen som 'beskadiget' i boksens signatur (herunder håndholdte elektroniske hentningsenheder). Du kan også vælge at nægte leveringen og markere den som 'beskadiget' (produktet returneres til os).

Når pakken er åbnet, og dit produkt er beskadiget, mangler nogen dele, defekt eller andet, skal du venligst kontakte os inden for 14 dage via email.

Vi skal have et fotografisk bevis af skaden sendt til os, før vi kan arrangere en returnering. 

Du skal kontakte os senest 14 dage efter modtagelsen. Husk at beholde emballage og instruktioner. Placer produktet tilbage i den originale emballage, når det skal returneres. Tjek dine produkter omhyggeligt inden bortskaffelse af emballagen, da vi ikke kan arrangere en returnering af produkter, som ikke er pakket ind. Hvis du ikke opbevarer emballagen, så er det dit ansvar at sørge for, at produkterne bliver genindpakket, da vi giver ikke tilbyder ekstra kasser. Vi vil arrangere en returnering og udskiftning snarest muligt. 

Returnering vil blive arrangeret mellem 09:00 og 18:00 mandag til fredag. Vi vil bede dig om at give os en egnet dagen før returneringen. Du vil derefter få besked om en dag og anslået tidspunkt. Dette tidspunkt er kun et skøn, og fragtservicen kan lejlighedsvis være sent på den. Bemærk at vi kun vil forsøge at indsamle produkter to gange. Hvis du går glip af begge forsøg, vil det være dit ansvar at arrangere at få produktet leveret.

Produkterne vil blive kontrolleret ved tilbagekomsten. De skal være komplette og omfatte al emballage og instruktioner.

  • Returneringer for specialfremstillede produkter

Vores specialfremstillede produkter kan ikke annulleres, returneres eller refunderes, med undtagelse af defekte produkter eller manglende dele. Vi vil ikke tage imod specialfremstillede produkter af handelskvalitet tilbage, når de er blevet leveret. Dine lovbestemte rettigheder er upåvirket.

Importtold

Produkter, der bliver leveret uden for Storbritannien kan være underlagt importafgifter, som du er ansvarlig for at betale. Vi har ikke nogen kontrol over dette, og du bør kontakte dit lokale toldsted for at forespørge om importafgifter.

Du skal påtage dig ansvaret og kende til de lokale love for bestillinger, som skal leveres uden for Storbritannien. Vi vil ikke være ansvarlig for eventuelle ødelagte eller tilbageholdte produkter i tolden på baggrund af din overtrædelse af love i leveringslandet. Tilbagebetaling eller erstatning vil ikke blive givet til bestillinger, der er ødelagt eller tilbageholdt i tolden.

Ansvarsfraskrivelse 

Alle produktspecifikationer, billeder og andre oplysninger offentliggjort på vores hjemmeside er ophavsretligt beskyttet til Cult Furniture Ltd Alle vores produktbilleder er fotograferet internt, og vi gør vores bedste for at vise dem så nøjagtigt som muligt på vores hjemmeside. Vi kan ikke garantere, at produktbilledet afspejler den nøjagtige farve i virkeligheden, da din computerskærm kan vise farver forskelligt. Kontakt os, hvis du har spørgsmål vedrørende specifikke nuancer.

Vores hensigt er, at alle oplysninger på hjemmesiden skal være så præcise og så opdateret som muligt. Vi bestræber os på at give dig de mest opdaterede og nøjagtige produktoplysninger som muligt, men dimensionerne er blot tilnærmelser, og du bør kontakte os hvis du har brug for præcise målinger. Cult Furniture Ltd garanterer ikke, at oplysninger, som er vist på webstedet, er nøjagtige, aktuelle og/eller komplette. Vi kan ikke under nogen omstændigheder acceptere ethvert ansvar for fejl eller udeladelser. 

Cult Furniture vil ikke blive holdt ansvarlig for bestillinger, der bliver placeret separat, hvor der kan være små forskelle i farve på grund af forskellige ordrer, som er modtaget fra vores fabrik.

Alle designklassikere, der er solgt på vores hjemmeside, er reproduktioner af høj kvalitet. Vi sælger ikke originalerne, men gengiver vores møbler til den højeste standard i samme stil som det oprindelige design.

Navnene Charles & Ray Eames, Harry Bertoia, George Nelson, Philippe Starck, Claudio Dondoli , Marco Pocci , Ross Lovegrove , Giotto Stoppino, Ziglam & Brook, Ferruccio Laviani, Achille Castiglioi, Pier Giacoma Castiglioni, Charles Trevelyan, Front og Jaime Hayon bruges kun til at beskrive de særlige kendetegn ved produkterne og ikke som varemærker. Cult Furniture ltd ejer ikke varemærker til de oprindelige designs.

Top